Od 2.10.2023r. można poprawić segregację odpadów

Uprzejmie informujemy, że z dniem 2 października 2023 r. wprowadzone zostało rozwiązanie umożliwiające „dosegregowywanie” odpadów w pojemnikach oznaczonych przez odbiorcę odpadów jako „zła segregacja”.

Ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach przewiduje, że w przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych, podmiot odbierający odpady komunalne przyjmuje je jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne.
Czerwona, trójkątna naklejka „zła segregacja” oznacza, że w tym właśnie pojemniku są niewłaściwie posegregowane odpady i zostaną one wkrótce odebrane jako odpady zmieszane.

Jeżeli właściciel nieruchomości nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny, zastosowanie znajduje stawka opłaty podwyższonej za gospodarowanie odpadami komunalnymi w wysokości nie niższej niż dwukrotna wysokość i nie wyższej niż czterokrotna wysokość stawki podstawowej. W Opolu jest to dwukrotność stawki.
Powyższe konsekwencje oraz rosnące z roku na rok konieczne do osiągnięcia poziomy przygotowania do ponownego użycia i recyklingu odpadów komunalnych (55% wagowo – za rok 2025; 60% wagowo – za rok 2030; 65% wagowo – za rok 2035) skutkują koniecznością prawidłowego segregowania odpadów.

Dlatego jeżeli widzisz na pojemniku na segregowane odpady komunalne czerwoną, trójkątną naklejkę „zła segregacja” to:
– posegreguj (w terminie 2 dni roboczych) te odpady (np. poprzez usunięcie odpadów nieprawidłowych),
– oznacz pojemnik zieloną naklejką (umieszczoną na czerwonej naklejce „złej segregacji”) dzięki czemu wykonawca usługi nie odbierze tych odpadów jako odpadów zmieszanych.

Odbiór odpadów z takiego pojemnika odbędzie się w kolejnym najbliższym terminie odbioru odpadów podlegających selektywnej zbiórce po ponownej weryfikacji poprawności segregacji.

W razie pytań lub wątpliwości dotyczących opisanej powyżej sprawy lub innych kwestii dotyczących gospodarki odpadami komunalnymi w dyspozycji pozostają pracownicy Biura Nadzoru Odbioru Odpadów Komunalnych Urzędu Miasta Opola pod nr tel. 77 44-13-237 (poniedziałek-środa w godzinach 7.30-15.30, czwartek w godzinach 7.30-17.00, piątek w godzinach 7.30-14.00), adres poczty elektronicznej: odpady@um.opole.pl.

Tekst został przygotowany przez Biuro Nadzoru Odbioru Odpadów Komunalnych

Skip to content